söndag 24 juli 2011

Om nu allt får gå som det är tänkt (friska barn, frisk mormor, inga gallanfall, pengar kvar på kontot, utebliven mönstringsorder)så ska jag och mannen förlusta oss på det som av nån Jävrebo faktiskt sägs ha kallats för Syndens Salutorg. Av de flesta andra ses gatufesten nog mer som en hemvändarfest eller en chans att ha trevligt och äta flottig mat, kanske kombinerat med drycker i olika tappning. Vad synden skulle bestå i vet jag inte. Själv tänker jag ha roligt.

Musiken i all ära, men det är runtomkringet som är bäst: människorna, maten, marknaden... sen brukar jag alltid ramla över en massa pengar där också. Egentligen är orsaken till att jag ständigt tittar neråt, risken att av någon överförfriskad dam i stilett och leopardtopp bli en eller ett par tår fattigare. Men med blicken i marken gör man alltså också fynd. Några tior här, nån tjuga där...

På fredag är det ungarnas tur att roa sig... tror de ska få en pott med pengar att göra sig av med, och försöka predika det onödiga i att köpa gasballong för 90 spänn... sockervadd tror jag är oundvikligt. Sonen vill säkert åka nån cool karusell om sådan finnes.

Inga kommentarer: