onsdag 11 maj 2011

Snabba växlingar

Igår, efter att jag vaknat upp ur dvalan på hospitalet i Kalix, så fick jag veta att jag hade haft lite ST-förändringar på EKG under narkosen. Eller rättare sagt: jag var vaken, lite lullig och hörde narkosläkaren prata med sköterskan om att det skulle tas Troponinprov, varpå jag lätt upprört frågade om jag hade fått en hjärtinfarkt... och som sagt, förändringar hade förekommit, dock tillfälliga och inte stora.

Troponinproven (två stycken, sex timmars mellanrum) var tack och lov negativa, faran avblåst. Och även om jag förstod att det sannolikt var falskt alarm, så nog tusan hann jag bli rädd! Medan jag låg där och funderade så hann jag ta studieuppehåll, gå tillbaka till mitt vanliga stressfria arbete, börja äta massor av mediciner och ställa in mig på ett begränsat liv...

Fick just ännu mer att vara tacksam över...

Inga kommentarer: