tisdag 28 juni 2011

Dagens dag

Var iväg och droppade av dotran på läger idag. Tillsammans med tre kompisar från byn, och en massa andra barn förstås, kommer de säkert att ha fullt upp och hur roligt som helst tills i morgon eftermiddag.

Eftersom vi ändå var i området, så var jag och Den Lille förbi på mitt jobb och hälsade på. Mitt jobb, som är mitt, men som jag för tillfället inte har tillgång till. Märklig känsla...
Det blev i alla fall en trevlig stund med mycket surr. Lutten blev bjuden på en stor skål glass av Kerstin. "Och vet du mamma? Hon har en bil som man kan ta av taket på"

Sen hade jag några pappersärenden uppe på Stöd och Omsorg och eftersom vi hade en timme på oss innan middagsdaten med pappan i huset, så hann vi gå runt på Norra hamnen och titta på båtar, broar, kranar och labyrinter. Gossen, han som aldrig är tyst, frågade om vad som stod på skyltarna, vad de de röda ballongerna (bojarna) längst ut på y-bommarna var bra för och om varför det låg plastpåsar vid vattenbrynet (och det finns det ju fog att undra över). Sen la han sig raklång på Tages bro för att titta ner på kanalens strömmande vatten genom en minimal liten glipa... Han är fantastiskt mysig, den pojken. Att få dela hans tid är som en varm gosig filt över hjärtat.

I detta nu är han ute och kör fyrhjuling, med pappan cyklandes bredvid. Själv har jag klippt det nästan sista av gräsmattan, men strandade i diket med ett par minuters körning kvar. Måste hämta mer bensin, men tar en liten paus innan.

I morgon ska jag faktiskt jobba. På mitt eget jobb och på min egen schemarad. På timtid dock, vilket om möjligt känns ännu märkligare än att inte jobba alls.
Sen ska storbarnet hämtas på lägret och ja... efter det fortsätter väl ledigheten. Värme i badvattnet och fina dagar står på önskelistan. Bada är ett av sommarens guldkorn.

Inga kommentarer: