onsdag 8 juni 2011

Det hostas. "Mycket partiklar i luften" säger doktorn.

Jo tack, det märks. På vardagsrumsbordet. Nytorkat klockan 14. Guldammigt klockan 18.
Men det är ju sommar, så jag klagar inte. Jag konstaterar.

Det märks att det är sommar. Ungarna kan inte somna. Och från och med i morgon är det okej med sena kvällar och märkliga mattider. Strax sommarlov. Välbehövligt för både stora och små, även om en av oss stora inte får någon ledighet att tala om, i sommar. Men han verkar rätt nöjd ändå...

Mindre roligt är väl att den här supervärmen, som kvällstidningarna kallar den, säkert kommer att ersättas av rekordkyla. Det är ju bara första halvan av juni än. Endera kvällen somnar man till 22 grader och solsken och vaknar nästa morgon då penséerna (som jag visserligen inte har) har frusit ihjäl i sina krukor.

Helgens Rikskonferens (EFS) på Havsbadet var lyckad, i alla fall det lilla vi såg av den. Nästa gång konferensen hålls i Piteå (statistiskt sett om åtta-nio år tror jag) så ska mitt engagemang vara större, eftersom barnen då är rätt mycket större. Mer delaktighet från min sida då, bullbak och funktionärsskap. Hoppas jag.

Nå... god natt.

Inga kommentarer: