onsdag 29 juni 2011

Varmt och gott

Så har jag då jobbat idag. Dock inte i mitt anletes svett, måste jag tillägga.
Lite morgonbestyr och så en liten stadsrunda. Efter jobbet skulle Storbarnet hämtas på läger. Det visade sig, föga förvånande, att det var just nämnda storbarn och hennes kompisar som var lägrets vaknaste och stojigaste ungar igårkväll. Likaså hade de varit lägrets tröttaste deltagare i morse. Jag skrattar lite i smyg och kan precis känna den där lägerkänslan. Finns det läger för vuxna? Sjösportläger? Med segling, bad och kanoting? Jag vill också åka på läger. Med risk för att den där lägerkänslan då uteblir, grundat i att jag inte är åtta år längre. Men det kanske är värt ett försök?

Värmen håller i sig och är alldeles fantastisk. Har ikväll suttit ute hos kompisarna på Furuberget medan ungarna plaskat i deras jättepool. Jag tog ett dopp själv också, men vilken besvikelse! Det märks att isoleringen tunnats ut betänkligt på undertecknads lekamen, för SOM jag frös! Jag som egentligen älskar att bada. Kanske man kan skylla det på att klockan var 19:30 och att poolen vid den tiden mest låg i skugga? Fast å andra sidan: det var 27° i vattnet och runt 25° på land.

Vid 22-tiden gick jag en långpromenad med hon i gula huset på Udden. I linne och 3/4-byxor, utan att frysa. Nog hade det varit trevligt om värmen kunde hålla i sig några dar till, men det ska väl tydligen bli sämre mot helgen.

Nu är klockan plötsligt efter midnatt igen och man borde gå i säng, eftersom man inte kan slira på sömnbehovet. En sömnbehovsackumulatortank hade varit fint. Sova 9-10 timmar under vinternätterna, och sen klara sig på fem timmar just i detta nu. Och ännu bättre hade varit om man vore pigg om morgnarna, så att man hann njuta av dagarna. Men sömnen är väl aldrig så god och tung som vid femtiden?

1 kommentar:

Frida sa...

Jag håller med dig.Kan vi inte uppfinna en sån "tank" :) Jag har fruktansvärt svårt att somna på kvällarna (eller jag menar nätterna), men de levande väckarklockorna verkar alltid vakna fööööör tidigt. SUCK!