måndag 20 juni 2011

Med Guds hjälp och Bingolotto...

...som Euskefeurat, Norrbottens tydligen bara näst bästa band, sjunger. Med Guds hjälp och Bingolotto kanske det går att pussla ihop den här sommaren på nåt vis.

Som ni vet så gick sommarens sjuksköterskejobb upp i rök i och med att jag hamnade på hospitalet härförleden. Min chef på ordinarie arbete lovade att försöka ordna mig nåt att pyssla med i sommar, men min egen schemarad kunde jag av förklarliga skäl inte få tillbaka förrän 1 september, eftersom nån redan fått ett vikariat där hela juni, juli och augusti.

Ett nytt assistansärende var på gång hos Stöd och Omsorg och jag fick ta en av nattraderna där över sommaren, med början runt midsommar, mellan tummen och pekfingret. Men så bar det sig inte bättre än att brukaren avled.

Så i nuläget vet jag inte mer än att jag har tio arbetspass natt, hos en brukare, mellan 15 juli och 15 augusti. Första halvan av juli tar jag semester och de sista dagarna i augusti föräldrapenning. Juni har jag varit sjukskriven från dag 1-22. Men min arbetsgivare vill inte betala min sjukpenning eftersom jag formellt är tjänstledig och deras enda skyldigheter att återta tjänstledighet sträcker sig till föräldraledighet och studier... Ärendet är sänt till Försäkringskassan. Men om jag får sia om utgången av det, så lär FK knappast vilja betala min sjukpenning, med hänvisning till att jag har en anställning...

Nåja... jag tror ändå att det löser sig på nåt sätt. Det blir i alla fall en betydligt lugnare sommar, både för mig och barnen, än vad som från början var planerat. Gott så. Och som flera redan sagt, så kanske det var meningen att jag skulle lägga in bromsen nu. Det har varit hektiskt rätt länge.

Nu återstår att se hur det löser sig...

För egen del tror jag nog mer på Guds hjälp än på Bingolotto.
Vår Herre tar ju som bekant aldrig semester, medan Bingolotto har ett långt sommaruppehåll. Dessutom vann jag tvåhundra spänn på nämnda lotteri (som jag återigen vill understryka att jag inte ser på tv, utan rättar i efterhand) i vår, så turkvoten är nog fylld...

Inga kommentarer: