fredag 15 april 2011

En liten lista...

Snodde en lista av Erika (fast svaren står jag för själv...)

♥Vaxat benen...? Så självdestruktiv blir jag aldrig.

♥ Helrakat kissen…? Oavsett vad som avses här så: nej! :-P

♥ Tagit en sömntablett…? Det har hänt, men nuförtiden somnar jag nästan stående om tillfälle ges.

♥ Varit otrevlig mot en kollega…? Det tror jag nog. Antagligen i nåt tafatt försök att göra min åsikt känd och förstådd, men att jag varit så upprörd att jag blivit mer personligt engagerad än kollegialt professionell, eller vad man ska kalla det. Och säkert nån annan gång då jag själv inte uppfattat mig som otrevlig, men kollegan gjort det...

♥ Brutit något ben…? Revbensfraktur i graviditetsvecka 30. Hade bronkit också. Mycket dålig kombo och antagligen frakturens orsak. Men jag var envisare än all världens åsnor just då och förhalade lokalbedövning via kateter under revbenet *hurves*, tills dess att de skickade hem mig från avdelningen.

♥ Haft gruppsex…? Ett kraftigt och resolut NEJ! Jag har som fattat att horisontallägesbrottning är en tvåmanssport. Eller så är jag ohyggligt omodern.

♥ Flirtat med en upptagen man…? Nä... flirtning överhuvudtaget har jag inte ägnat mig mycket åt... hur gör man?

♥ Flirtat med en kvinna…? Se ovan.

♥ Stoppat fingrarna i halsen för att kräkas…? Ja! Fast inte av anorektiska skäl. Och inte har det lyckats särskilt bra heller.

♥ Kallat någon för Gubbj**el i vuxen ålder…? Jaa, usch... eller nej... men tänkt i alla fall. Kanske inte just det ordvalet, men kraftigt negativa tankar har jag tänkt, det måste jag medge. Oftast har det tänkts om äldre bilförare, och tanter före mig i kön på Ica. Såna som betalar helghandlingen (två skivor rökt skinka, en liter kärnmjölk och en påse Kungen af Danmark) med enkronor, enkronor som kassören får räkna och så visar det sig i slutet att det inte räcker och så ska varenda krona pillas ner i portmonnän igen innan tanten till slut halar fram en ovikt femhundring och en rabattkupong på kärnmjölk. Och sen har hon glömt köpa kasse, så då börjar hon rassla med enkronorna igen... Såna gånger händer det att det föds tankar som borde stannat på embryostadiet.

♥ Snattat något…? När jag var sex år åt jag smågodis ur lådorna i kiosken på Pottans Camping (det var vi som var värdar för campingen, visst förmildrar det brottet lite grann?).

♥ Prövat narkotika…? Tjaa... räknas bensodiazepiner som man får hos tandläkaren? Och lustgas på förlossningen? Hur som helst så är lustgasen att föredra, eftersom jag aldrig har ringt några märkliga samtal under påverkan av den.

♥ Köpt ut alkohol till ditt barn…? Haha! Jag handlar ju knappt till mig själv... och jag kommer inte att köpa ut åt dem heller. Jag funderar på stenhård internatskola åt ungarna från tolvårsåldern tills dess att de är tillräckligt vuxna att ta hand om sig själva... låt säga runt 25 år...

♥ Varit avundsjuk på någon du tycker om…? Johodå. Inte blir jag avundsjuk på människor som inte betyder nåt för mig. Samtidigt som jag av hela hjärtat unnar mina nära och kära det allra bästa! Lite paradoxalt möjligen...

♥ Skvallrat en otrohet till den otrognes partner…? Nej, jag skulle aldrig fatta om nån betade på andra sidan staketet... och jag har människor omkring mig som helt säkert skulle ha vett att avsluta det ena innan de påbörjade något annat.

♥ Haft ångest för att du shoppat för mycket…? Jo, men jag minns inte exakt när och vad... det var säkert för att den inhandlade saken i fråga var mer onödig än kostsam. Och jag har blivit klokare (undrens tid är ej förbi) när det kommer till att köpa sånt jag verkligen vet att jag vill ha och kommer att vilja ha kvar längre fram. Det är en både ekonomisk och miljömässig fråga.

♥ Målat naglarna blå…? Ja, fast lika snabbt tagit bort det igen.

♥ Tänkt ”f*n vad snygg jag är idag”...? Nej. Det har aldrig hänt, kommer sannolikt aldrig att så göra heller. Men det är helt klart lättare att se sig i spegeln nu än förra våren... och de flesta av mina mindre smickrande egenskaper (löshud, födelsemärken, dubbelhaka och burriga ögonbryn) kan jag behålla... bara jag kunde få lite fylligare huvudbehåring.

Inga kommentarer: