onsdag 27 april 2011

Hä sko gå tångt...

Helt fast i tentadjungeln, men får inget vettigt gjort. Känns det som. För varje sak som lärs in, så står mig tusen åter...

Har suttit på Studiecentrum idag och ska göra detsamma i morgon. Ikväll, så fort barnen landat på sina kuddar så dukas böcker och anteckningar upp igen.

Känns hemskt att säga, men jag är inte världens bästa mamma i veckan. Eller, det är jag nog aldrig, men fram till på fredag kommer engagemanget att vara dåligt. Det ryms bara medicinsk vetenskap nu. På fredag öppnar jag ventilen. Ut med vetenskapen, in med engagemanget...

Så, mina barn må förlåta mig. Nu ska här läsas. Men hur får man in hela ortopedibiten på ett par dagar? Och njursjukdomarna? Och traumatologin? Och farmakologin? Hela sommaren hänger på det här... jag får visserligen jobba som uska om jag inte klarar tentorna, men det känns lite grann som att arbetsledaren inte skulle bli överförtjust... och dessutom VILL jag skaffa mig den erfarenhet som jobbet innebär... annars hade jag ju lika gärna kunnat gå tillbaka till ordinarie arbetet.

Nåväl... jag tröstar mig med lite andrahandsmaterialism: Var in på Kupan idag och fyndade en pall, en sån där kub från Ikea med svart klädsel på. Ska stå i hallen. Trettio pengar. Och ett par jeans från Vero Moda (jag som aldrig handlar begagnade kläder, haha) för trettio kronor...

Inga kommentarer: