fredag 1 april 2011

Sitter och degar i soffan medan jag väntar på middagsfrämmandet och frisören. Sonen fick besök av kvarterets ohotat coolaste pojk och jag sitter här och småskrattar över deras konversationer... och kreationer! De kombinerar smakfullt spidermandräkter, capes, riddarkostymer och Byggare Boboutfits. Maten är förberedd, i all enkelhet serveras den etiopiska pepparsåsen med fralla, bananer och ananas. På förmiddagen, under föreläsningen, bakade jag en tårta med två vita bottnar och en brun, chokladpudding och marsankräm med punsch som fyllning. Grädde och strössel on top. Det är fredag och den är välkommen! Helgen ligger oplanerad, förutom ett barnkalas på söndag, dit dottern ska fara. Antagligen ska det grillas här hemma, maken pratar drömskt om förra helgens oxfilé, så favorit i repris är nog att vänta... Föreläsningen som gavs idag, av en lyrisk och sitt yrke hängiven, överläkare på Kvinnokliniken i Sunderbyn, handlade om graviditet, förlossning och preventivmedel... intressant förstås, men inte så mycket nyheter... Som med alla vidareutbildningar så verkar också barnmorska intressant. Jag tror mig dock veta att jag inte har rätt grundläggande egenskaper: snabba beslut och plötsliga vändningar är inte min grej (fast ingen nyutbildad känner sig väl säker på sånt?) och så är det ju det där med abortfrågan. Är inte rätt person att vara rådgivande i såna frågor och jag skulle aldrig assistera (=möjliggöra) en abort heller... Nu kallar kökstjänsten igen. Dags att börja värma på käket, som i nuläget består två frusna, hinkformiga köttfärssåsklumpar i en panna. Över. Och ut.

Inga kommentarer: