lördag 6 augusti 2011

Ett alldeles nytt, fast samtidigt väldigt begagnat bord har fått ta plats i vardagsrummet. Jag har alltid tyckt om det indiska stuket på möbler och har suktat i åratal efter just ett sånt här bord. Kvadratiskt dessutom. Rubba inte mina fyrkanter! Hittade det här på Blocket för en trehundring. Jag försökte fiska efter nåt schysst sistapris, mest bara för att pröva. If it goes, it goes... men hon säljaren tyckte nog att det var p.o.k. Och jag kan hålla med, 300 var helt okej. När vi kom hem med det slösade jag en halv burk tonat möbelvax på det. Jag är ruskigt nöjd!

Ikväll har vi tömt Coop Forums lamplager, så nu har vi ljus i vårt hus igen. Och det behövs! Dra så mörka kvällarna har blivit. Särskilt denna kväll, för det regnar. Doften och ljudet av regn har vi ju inte fått uppleva på hela sommaren, så det är mer än välkommet! Grodorna däremot, brukar mest få sätta livet till när det regnar. Men ska de prompt sitta mitt på vägarna i mörkret så...

Förutom lamplagret så tömde jag också Trocadero lightlagret. Man får passa på, vet ju aldrig när nästa tillfälle ges. Sällsynt dryck det där... synd att den så sällan går att köpa. Ovanligt god lightdryck... Nu låter det väl som att jag hinkar i mig läsk, men så är det inte. Man får väl helt enkelt bunkra upp för framtida behov när det råkar finnas.

Loppisen i morse, var ingen succé. Bara rappel. Jag hade kunnat lägga min tid på att sova istället. Men, men... Förra helgens fynd lever jag fortfarande på, så bra var de!

I morgon ska min bästa vän och vapendragare bjudas på middag. Hon fyllde år i maj, så det är med lätt försening vi går på Thai Garden. Några timmar av god mat och surr, utan barn och gubbar blir en bra avslutning på helgen.

Ett par nätters jobb återstår måndag och tisdag, innan det är dags att ta tag i den där fördärvade tentan. Usch säger jag. Usch!

Nu: Sömn åt tanten.







Skickat från min HTC

Inga kommentarer: