onsdag 24 augusti 2011

Håhåhååå....nung.

Jag har blivit SÅ ordentligt lurad, hehehe!

Goda grannarna har myglat på med ett bisamhälle hela sommaren, utan min vetskap.
Hur jag kan ha missat det vet jag inte. Men jag har väl inte haft tid att reflektera: här uppe har vi ju andra djur (läs ormar, eller i alla fall en orm. Som inte var enorm) att hålla efter. Det kanske är där fokuset legat?

Jag har tidigare i vår framfört mina åsikter om djur med gadd, men givetvis inte förbjudit grannarna att ha några. Villkoret, dock, har jag halvt på skoj, halvt på allvar sagt är att jag då vill få del av honungen sen. Idag fick jag levererat en burk mycket lokalt odlad honung, som betalning för eventuell sveda och värk.

Någon sveda och värk har jag inte märkt av. Däremot har våra äppelträd fått ovanligt mycket äpplen. Det lilla trädet som till dags dato aldrig levererat ett enda, har i år tiotalet fina äpplen på gång, snart klara att skörda. Det stora har nog kanske 100 stycken. Det verkar rimligt att det beror på de där bina.

Jag fick honung och fina äpplen.
En liten payback i form av äppelfika i ännu ej bestämd form nån kväll, vore väl en på alla sätt god idé?

1 kommentar:

Andreas sa...

Håhåhåå...ååh vad lite du bloggar!