måndag 22 augusti 2011

Junkfoldern

Brukar ta mig en titt i junkfoldern på min Hotmail ibland.
Och ja, skratta ni, -Hotmail, det låter som ett skämt. Men jag använder fortfarande Hotmail och har samma adress som när nån som var steget före och kunde det här med Internet, hjälpte mig att skapa kontot 1996 eller möjligen -97. Det hände sig för övrigt i en datasal i Vårdhuset,(numera hus Freja?) på Strömbacka, där samtliga 16 datorer (486:or) var kopplade till samma 55kbit:s modem.

Hursomhelst, skräpfoldern är intressant. I morse hade följande ramlat ner i brevinkastet:

-Erbjudanden om billiga, receptfria och helt säkra potensmedel för män (De mailen hör väl nästan till standarden?).
-Erbjudande om 1100:- extra i barnbidrag.
-Påminnelse om obetald hyra (Vad jag hyrt framgår dock inte).
-Bokningsbekräftelse på flygbiljetter till Bahrain och till det ett konto att betala biljettkostnaden till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom är ganska påhittiga :)
Men du glömde alla lotterivinster!
Tänk så många som ändå går på dessa.....


Ps kan du ändra alternativen på profil att kommentera som? Gärna att man får skriva in namn & webbadress, jag får alltid ta till nåt som eg inte finns. Alla har kanske inte bloggar heller & inte på dom ställen som erbjuds Men du tycker kanske vi ska ha det besvärligt? =))

Frida sa...

Vilka fina erbjudanden du fått. Själv ska jag snart inkassera 500 000 kronor. Ska bara ange mitt kontonummer och kod så är det klart ;-)