torsdag 4 augusti 2011

Man måste ändå säga att det finns fördelar med nattarbete. Många lediga dagar är en. Tid till planlöst surfande på Det Stora Nätet en annan.

I natt har jag hittat en klänning på Tradera. Den ska jag buda på i morgon, just innan auktionen går ut. Så gör jag alltid. Dumt att buda tidigt och pressa upp priset...

Jag har hittat en alldeles jättefin Crescenttjejcykel till vettigt pris på Blocket. Treväxlad, vilket jag anser vara gott och väl åt en åttaåring. Den ska jag ringa på i morgon.

Sen har jag i samma guldgruva hittat ett Indobord. Kvadratiskt, precis som jag vill ha det. Och ja, jag vet: det ska vara kantigt, avskalat, helst svart eller vitt, möjligen ek, nuförtiden. Men i vårt brunsvarta vardagsrum skulle det passa fantastiskt bra med nåt lite murrigare, mer robust. Är ju inte mycket för möbelkataloglooken. Det orientaliska däremot, tilltalar mig. Kanske provar att skambjuda, även om priset egentligen inte var nåt att gnälla om.

Idag plingade det till i inboxen. Ellos hade den goda smaken att skicka en 50%-rabattkupong "bara till DIG Victoria, vår bästa kund". He! Så nu finns snart Edgar (fast kromfärgad) i ett hem mycket nära mig. Blir kanon till den nya förvaringsmöbeln i köket, som nog snart ska installeras.

Är det bara jag som blir inredningssjuk De Luxe när mörkret kommer efter en ljus sommar? När man flyttar tillbaka in, flyttar även tanken på att fixa och dona in... Det kan möjligen vara ett omedvetet försök att projicera energin på nåt annat än att gräma sig över att sommaren snart är slut.

Själv gillar jag att blanda nytt och begagnat, ditt och datt. Panelen i köket måste få sig en burk färg i höst. Och eftersom vi måste fixa lite runt ytterdörren så blir det nog ny tapet i hall och kök... sen är väl bara frågan när i hela friden det ska hinnas med... jag tänker i alla fall inhandla material inom kort, så det är väl bara börja då.

Tapeten som ska upp är en Easy Up och i och med att vi har panel på undre halvan av väggen så är det enkelt att sätta upp de korta tapetbitarna... Under finns bara ett lager tapet, en skiktad vinyltapet. Enkelt att plocka bort och sen bara slipa lätt på skarvarna. Skulle tro att just tapetseringen blir ett projekt för några mörka, regniga kvällar här framöver.

1 kommentar:

Lotta sa...

Dax att hälsa på snart =)
Passerade förra helgen då jag för ovanlighetens skull satt i en taxi. Slår en pling ifall man är i faggorna



www.lottaskrypin.se